برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
English فارسی

دانشکده علوم نوین پزشکیFaculty Of Advanced Medical Sciences

فهرست اصلی

معاونت تحقیقات و فناوری دانشکده

معاون تحقیقات و فناوری: دکتر عفت علیزاده

درجه علمی: دانشیار بیوتکنولوژی پزشکی

              




  

 شرح وظایف معاونت تحقیقات و فناوری :

     برنامه ریزی و نظارت بر انجام کلیه فعالیتهای پژوهشی دانشکده به شرح ذیل :

  • گسترش فعاليتهای پژوهشی دانشکده در راستای اولويتهای پژوهشی دانشگاه:

  1. ساماندهی و ارتقای فعالیت های تحقیقاتی و فناوری در دانشکده علوم نوین پزشکی

  2. مسئولیت تنظیم سیاستها و عناوین پژوهشی دانشکده به صورت هماهنگ با سیاستهای دانشگاه       

  3. ارائه خط مشی، تعیین و تصویب موضوعات تحقیقاتی با توجه به اولویتهای پژوهشی دانشگاه

  4. نظارت بر عناوین طرحهای پیشنهادی از نظر تطبیق با اولویتهای پژوهشی دانشگاه

  5. نظارت بر ابلاغ سریع سیاستها، آیین نامه ها و بخشنامه های مربوط به حوزه تحقیقات و فناوری در دانشکده

  6. نظارت بر حسن اجرای اسناد ابلاغی در حوزه پژوهش مانند : نقشه جامع علمی کشور

  • بهبود آئين نامه های پژوهشی دانشکده:

  1. شرکت در شورای پژوهشی دانشگاه و نظارت بر اجرای مصوبات شورای پژوهشی دانشگاه

  2. شرکت در جلسه شورای تحصيلات تکميلی دانشکده و برگزاری مستمر جلسات شورای پژوهشی دانشکده

  3. نظارت برتشكيل شوراي پژوهشي دانشکده- شرکت در جلسات هئیت رئیسه دانشکده

  4. نظارت بر حسن اجرای سياستهاي حوزه تحقيقات دانشگاه مصوب شورای پژوهشی دانشگاه

  5. نظارت بر تدوین برنامه عمل و نقشه راه پژوهش در گروههای مختلف دانشکده

  • ارزشيابی فعاليت در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشکده:

  1. تهیه و تنظیم برنامه های سالانه و تقویم اجرای فعالیتهای حوزه پژوهش

  2. تصویب برنامه ها و طرح های پژوهشی مطابق آیین نامه ها و ضوابط مربوط

  3. تعیین الویت های پژوهشی دانشکده با همکاری گروه های آموزشی

  4. حضور در کمیته های مربوط به بررسی طرح های پژوهشی

  5. دریافت گزارش پیشرفت کار از واحدهای اجرا کننده برنامه های پژوهشی با توجه به برنامه های تعیین شده و جدول زمانی آنها

  6. بررسی و تایید آمار و اطلاعات تهیه شده در حوزه پژوهش و ارائه آن به مراجع ذیربط

  7. ارزشيابی فعاليتهای پژوهشی اعضای هيات علمی و تنظيم گزارش ساليانه

  8. نظارت برعملكرد پژوهشي اعضاي هيات علمي و جمع آوري مستندات آنها شامل:كتابهاي تاليفي اساتيد، مقالات چاپي اساتيد در نشريات داخلي وخارجي، مقالات ارائه شده اساتيد درهمايش ها و سمينارها

  9. ارائه مستندات فعاليتهاي پژوهشي اساتيد جهت ارزشيابي سالانه ( نظارت بر تکمیل مستندات در سامانه پژوهان)

  10. مشارکت فعال در جشنواره پژوهش دانشگاه

  11. ارزشيابي فعاليت کارشناسان حوزه معاونت پژوهشي

  • انتخاب و معرفی مقالات برتر چاپ شده دانشکده در ژورنال های معتبر 

  • نظارت بر بروز رسانی مداوم سیستم های کامپیوتری دانشکده:

  1. ايجاد تسهيلات لازم جهت بهره گيری اعضای هيئت علمی و دانشجويان از منابع اطلاعاتی

  2. نظارت بر بروز رسانی مستمر سایت دانشکده و تکمیل سایت انگلیسی

  • برگزاری کارگاه های آموزشی و پژوهشی برای اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان:

  1. انجام نیازسنجی و برگزاری کارگاه های پژوهشی بر اساس نياز مخاطبين

  2. ارزیابی اثربخشی دوره های پژوهشی برگزار شده

  3. برگزاری کارگاه های آمار زیستی، روش تحقیق، روش مقاله نویسی، کارگاه های زبان انگلیسی (بر اساس تجربه شخصی)

  • نظارت بر روند اجرای پایان نامه ها:

  1. برگزاری مناسب و به موقع جلسات دفاع از پایان نامه ها

  2. ارائه خدمات مشاوره ای در زمينه پايان نامه ها

  3. نظارت بر تحویل فایل نهایی و تصحیحات مناسب

  4. نوشتن endnote style دانشگاه جهت تسهیل و تنظیم صحیح رفرانس های پایان نامه ها

  5. جلوگیری از سرقت علمی و مصادیق آن در پایان نامه ها و مقالات مستخرج از دانشکده

  •  تلاش در جهت تسریع بخشیدن به تصویب طرحها و اخذ بودجه ها توسط مجریان طرحها:

  1. نظارت بر فرآیند تصویب طرحهاي تحقيقاتي

  2. نظارت بر هزینه کرد اعتبار پژوهشی تخصیص یافته در محدوده اختیارات دانشکده

  3. تسریع روند داوری طرح ها - افزایش کیفیت داوری با انتخاب داورهای تخصصی

  4. مساعدت دراجراي طرحهاي تحقيقاتي

  • نظارت بر رعایت اصول اخلاق در پژوهش در حوزه دانشکده:

  1. انتشار مقالات کار با حیوانات آزمایشگاهی – نمونه گیری از موارد انسان، رعایت موارد اخلاقی در مداخلات انسانی

  • تلاش در جهت اخذ هر چه بیشتر و حفظ گرنت های تخصیص یافته به اعضای هیات علمی

  • تلاش در جهت افزایش همکاری با دانشگاه های بین المللی:

  1. برقراری ارتباط با مراکز ملی و بین المللی معتبر و حمایت از پژوهش ها و انتشارات مشترک

  • تشویق و ترغیب اعضای محترم هیات علمی و دانشجویان به شرکت در همایش های علمی و جشنواره های داخلی وبین المللی:

  1. هماهنگی و انجام مكاتبات لازم جهت شركت اعضاي محترم هيات علمي در همايشهاي داخل و خارج از كشور با معاونت محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه

  • افزایش ظرفیت تجهیزات آزمایشگاهی دانشکده جهت پذیرش دانشجویان بین المللی:

  1. ایجاد بانک سلولی و میکروبی اختصاصی دانشکده

  • تلاش در راستای جذب دانشجویان از سایر دانشگاهها و خارج از کشور:

  1. ترغیب و تسهیل سازی فرایند فرصت های مطالعاتی و دوره های داخل و خارج از کشور

  • نظارت بر فرآیند چاپ کتاب و انتشار مجلات دانشکده:

  1. برنامه ریزی و نظارت بر تهیه ، تدوین ، ترجمه کتب و انتشار نشریه دانشکده علوم نوین پزشکی طی هماهنگی لازم با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه 

  2. نظارت بر امر تهیه و در دسترس قرار دادن کتب،نشریات و مجلات علمی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان

  • اطلاع رسانی ضریب تاثیر سالیانه ژورنالها از طریق سایت دانشکده:

  1. مشخص نمودن ژورنالهای جعلی و نامعتبر

  • نظارت بر فعالیت کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده

  • نظارت بر ثبت اختراع های دانشکده

  1. مساعدت و راهنمایی لازم جهت پيگيري امور مربوط به فعاليتهاي فناورانه دانشكده نظير ثبت مالکیت معنوی ، پتنت و مشاوره جهت تشكيل شركتهاي دانش بنيان

  • تشکیل دفتر فناوری دانشکده ( ارتباط صنعت با دانشکده ):

  1. همکاری با حوزه صنعت ، با تهیه و ارائه لیست توانمنديهاي دانشكده در زمينه خدمات پژوهشي، فناوری

  2.  همکاری با شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک ها، پارک های علمی و مراکز رشد

  3. همکاری با صنعت در قالب وب سایت، پمفلت ، پوستر و ... جهت اعلام به ذینفعان

  4.  پيگيري جذب گرنتهاي صنعتي و كسب حمايت از صنعت براي انجام پايان نامه هاي دانشجويي

  5. برگزاري جلسات منظم و هماهنگ شده مابين دانشكده و واحدهاي صنعتي بمنظور ارائه توانمندیهای دانشکده

  6. دریافت نظرات و مشکلات صنعت و ارائه راهکار علمی جهت بهبود کیفیت و بهره وری تولید

 
پست الکترونیک: alizadehe@tbzmed.ac.ir 
تلفن تماس: 33377644
ساعات ملاقات با دانشجویان روزهای: 
یکشنبه 14-12
دوشنبه 16-14
پنجشنبه 12-10